Gouden Lotus Thailand

Dag 2 Chiang Mai

Gisterenavond dus naar een typische Thaise dans en eet avond geweest.

We voelden ons als mijnheer en mevr de Bok uit de sketch over het Japanse restaurant , we zaten nl aan tafels met poten van zo’n 25 centimeter hoogte . Gelukkig waren er wel kuilen onder de tafel om de benen zonder schoenen in te steken, want die moesten uit . Buiten het restaurant stonden dan ook rekken met ik schat, 1200 paar schoenen.

We kregen een plateau met typisch Noord Thaise gerechten, vergezeld van, ja hoor daar komt ie weer........rijst.

En dit keer niet alleen droge rijst maar ook zgn kleefrijst die in een plastiek zakje in een rieten mandje zat. En dan te bedenken dat wij deze rijst thuis altijd in de kliko gooien omdat wijd dachten het bij het koken mislukt was . Tijdens het eten werd er een muziek en dansvoorstelling vertoond.

Mij bekroop de vraag hoe de Thaise instrumenten maker, toen hij zijn eerste instrument fabriceerde heeft bepaald dat hij er hier meer van ging maken. Want als ik deze had gemaakt en voor het eerst zou hebben bespeeld, zou ik gedacht hebben dit is niks, flikker maar in de container.

Het was wel een kleurrijk gebeuren, maar wat het voorstelde is mij tot op heden volkomen onduidelijk. Maar goed ik ben dan ook een cultuurbarbaar.

Na dit alles nog een keer over de vavondmarkt gelopen en alweer de nodige nepartikelen voor verrekte weinig aangeschaft

Na een wat mindere nachtrust, vandaag om8:15 uur vertrek naar het Elephant Nature Park. Hiervoor moesten we 1,5 uur in een Toyota busje de bergen in. In dit park worden mishandelde en gewonde olifanten opgevangen en leven hier in relatieve vrijheid. Hier worden geen toeristische activiteiten mee gedaan. Wel worden er een beperkt aantal toeristen per dag toegelaten en rondgeleid tussen de ongeveer 74 olifanten die los lopen. Sommigen kun je voeren, aanraken en met weer anderen kun je samen de rivier in om ze te wassen. Ik waag me hier maar niet aan , je moet het noodlot niet tarten tenslotte . Sommige van die kolossen gooide zelfs met modder. Anderen uit ons gezelschap gingen wel het water in, maar die hadden er op gerekend vwb de reserve kleding.

Tussen de middag een prima vegetarische lunch. Na het programma weer de 1,5 uur terug en nu lekker bij het zwembad aan een biertje en een stream van de training F1 in Abu Dhabi.

Vanavond de laatste avond in Chiang Mai, morgen naar Chiang Rai.

Theo s-Hertogenbosch

Hebben ze in Thailand geen Lassie tover rijst, want deze plakt niet. Trouwens nep spullen mag je niet invoeren in Nederland ? Fijne vakantie nog

Jolanda

Haha wat kan je het toch heerlijk vertellen. ??fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben. ???