Gouden Lotus Thailand

Echt de laatste dag

Zo, vandaag dus de laatste dag in Thailand.
Vanmorgen hebben we na het ontbijt nog een wandeling over, noem het maar de boulevard, gemaakt. En aan het einde hiervan voor de laatste keer een vers fruit shake gedronken, dat is heerlijk hier met al dat verse fruit.
Daarna teruggelopen want we moeten om 12:00 uur zijn uitgecheckt uit het hotel. Daarna gaan we de hele middag maar bij het zwembad vertoeven, we lunchen ook bij het zwembad, ook is het de hele dag tot 19:00 uur happy hour, 3 flessen bier halen 2 betalen (€4.00). De koffers staan in de lobby, en we hebben nog handdoeken gekregen van het kamermeisje.
Dan vanavond voor de laatste keer eten, daarna achter de lobby nog een keer douchen en na 3weken de lange broeken weer aan, behalve Berrie natuurlijk, want om 20:30 uur worden we naar het vliegveld gebracht.
Om 00:50 uur vliegen we dan naar Dubai voor onze vlucht naar Amsterdam waar we dan vrijdag rond 12:30 uur hopen aan te komen.
Dus dat wordt afzien vandaag en morgen.
Als er tijdens onze thuisreis niets bijzonders te melden valt zal dit ons laatste verslag zijn.

Het was een hele mooie rondreis, Thailand is een prachtig land wat veel verder ontwikkeld is dan ik had verwacht. Onze reisleider Michiel had helemaal gelijk toen hij zei Thailand is zeker geen derde wereld land.
Dat betekent echter wel dat ik het authentieke ZO Azië gevoel wat ik in Indonesië wel had, hier een beetje heb gemist. Wat echter ook voordelen heeft, denk hierbij bv aan de hygiëne.
De mensen zijn bijzonder vriendelijk, dit komt naar mijn mening mede door de Boeddhistisch levenswijze die vele verrassende kanten heeft, waar ik nu pas achter ben gekomen. Ik denk dat de wereld er heel wat vreedzamer uit zou zien als we allemaal Boeddhist waren geweest.
Wees echter niet bevreesd ik ben niet bekeerd en ik blijf mijn eigen geloof gewoon trouw hoor, fijn heiden.
Ook had ik gedacht veel sex toerisme te zullen aantreffen, wij hebben er echter weinig tot niets van gemerkt, of zijn wij onnozel misschien? Maar wij zijn dan ook niet in Pattaya geweest het centrum van de sex industrie van Thailand.
We hebben geluk gehad met onze 2 reisleiders, Michiel de Nederlander die hier al 11 jaar woont en dus inmiddels veel weet van het land en de regio en die erg zijn best deed om ons van zoveel mogelijk informatie over van alles en nog wat van Thailand en ZO Azië te vertellen. Ik heb er veel van opgestoken. Ook alle verdere verplichtingen van een reisleider verliepen zonder problemen, althans als ze er al waren, hebben wij er in ieder geval niets van gemerkt en zo hoort het ook. Michiel nogmaals hartelijk dank hiervoor, je was TOP.
Ook onze Thaise reisleider Art was een prettig mens en zeer behulpzaam met alle aan hem toebedeelde zaken. Hooguit was zijn Engels soms wat moeilijk te volgen voor ons, maar dat is volkomen te begrijpen nu we weten hoe verrekte moeilijk die Thaise taal is. Dus ga ik er vanuit dat het voor een Thai net zo moeilijk moet zijn om Engels te leren.

Het klimaat in Thailand is om jaloers op te worden, we hebben veel geluk gehad met het weer, bijna geen zon nl en ik kan jullie vertellen dat dit in Thailand tijdens een reis met nogal wat lichamelijke inspanning prettig is, pas de laatste 2 dagen hebben we volop zon gehad.
De temperaturen waren constant rond de 30 graden, prima dus. De airco’s op de hotelkamers werkten meestal prima, behalve die ene keer dat ik wakker werd en dacht dood te gaan van de warmte, de airco blies gewoon want hij maakte herrie, bleek dat ding ipv op koelen op verwarmen te staan, moet je ook maar van de AB in het donker afblijven ala je er geen verstand van hebt.
Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze avonturen.
Misschien tot een volgende reis, want die staat al op de planning.




Reacties

Reacties

Hans Elzendoorn

Goede terugreis en het is hier koud, dus geen korte broeken weer.

Jolanda

In een journaal zeiden ze misschien sneeuw het weekend. Dus wees voor bereid. Ik vondt het heel erg leuk om mee te mogen genieten van jullie prachtige vakantie op deze manier. Groeten aan alie, berry en Anneke. En een hele goede reis terug. ??

Rene

Goed dat jullie morgen pas terug komen, het waait hier behoorlijk hard. Zou niet prettig zijn geweest met landen.
En als jullie nog iets van Dubai gaan bekijken, veel plezier. Een stad die je eigenlijk gezien moet hebben.

Theo 's-Hertogenbosch

Ik heb genoten van jullie reisverhalen. Voor straks een hele fijne reis terug naar Nederland. Hier is het heel slecht weer.

Richard

Succes vandaag van 30 graden naar een graadje of 5 en SNEEUW!! jullie hadden vast geen rekening gehouden met een sjaal, muts en wanten ?. Het waren weer erg leuke verhalen

leen mol

hans hier een reactie van je reisgenoot leen mol. prima reis verslag, kort en duidelijk.
nog een gelukkig en goed en gezondnieuwjaar voor jou en je vrouw. Lm.

Hans Lentjes

Dank je wel Leen. Jullie ook een heel mooi 2018 gewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!