Gouden Lotus Thailand

Dagje Bangkok

Hallo volgers, daar zijn we weer. Vandaag begin ik met een rectificatie in opdracht van Berrie van het verhaal van gisteren. De 4 nachten Bangkok moeten er 3 zijn natuurlijk, ik telde de nacht in het vliegtuig mee

Gisterenavond het eerste diner gehad, veel rijst met een aantal ondefinieerbare bijgetechten. Was goed te eten maar niet spectaculair. Na een goede maar voor mij redelijk korte nachtrust, 21:00 uur erin en om 3:30 uur weer klaar wakker, vanmorgen het eerste Thaise ontbijt gehad. Berrie rijsttafel en wij drieen als normale mensen toast en croissantjes met gebakken eieren en jam en nog een bakje Yoghurt met fruit, prima dus.

Vandaag een druk programma. Eerst met de bus naar het Koninklijk Paleis, na de nodige verkeersinfarcten komen we in de buurt. Dan zien we duizenden mensen geduldig in rijen staan wachten. Het zijn alleen maar Thai, ze willen allemaal eer bewijzen aan de plek waar de vorig jaar overleden koning Boemibol recent is gecremeerd.

Als we uitstappen moeten we nog een behoorlijk stuk wandelen en ook dat is een drukte van belang het blijkt er gigantisch druk te zijn! volgens onze Nederlandse reisleider Michiel is dit normaal. Het paleis is werkelijk de moeite waard, het is een verzameling gebouwen en torens bekleed met goud en edelstenen wat werkelijk iedere fantasie te boven gaat. Ik ga hier maar niet vertellen wat ik ervan vindt want dan zou ik vooropig weleens niet meer terug kunnen komen want op het beledigen van de Koning staan zware straffen . Hieraan grenst de Wat Phra Kaew Tempel waar de Emerald Boeddha zich bevindt Hier moeten we net als vandaag op veel andere plaatsen de schoenen uit trekken. Dus lopen we daar met duizenden anderen op de kousen of sommigen zelfs op blote voeten over de vloer waar jaarlijks naar mijn verwachting miljoenen zweet kakken over heen stiefelen. Vanavond is ff onderzoeken of ik al een voetschimmel heb opgelopen . Fotograferen mag je dit beeld alleen door een opening in de muur van buiten af en echt dichtbij komen is uitsluitend toegestaan voor Thai. Dus dat schiet lekker op. Hierna wandelen we weer verder naar de Wat Pho tempel waar de grootste liggende gouden Boeddha ligt. Het ding is zo groot dat je hen met geen mogelijkheid in een keer in je camera kunt vangen. Ook kun je hier offeren door geldmuntjes in bakjes te gooien, Berrie koopt voor 20 Bath vermoedelijk voor 15 Bath muntjes en strooit er lustig op los, de ene wens na de andere in gedachte nemend ? en wie het breed heeft laat breed hangen tenslotte

Na al deze pracht en praal waar het Vaticaan in Rome jaloers op zou kunnen worden, worden we met een boot naar een 3 verdiepingen tellend bufferrestaurant aan de river gebracht voor de lunch. Er was ook rijst bij het buffet

Hierna gaan we de zgn Klongtour maken met een boot door de kanalen (klongs) van Bangkok, dit is ook zeker de moeite waard, hier zie je goed hoe de mensen wonen en leven, we zien ook nog een paar keer een Varaan. Ook leuk om de beroemde longtailboten nu eens in het echt te zien, lange smalle boten met daarop een gigantisch motorblok van een vrachtwagen. Ik had verwacht dat Bangkok net zo’n vieze stad als Jakarta zou zijn maar dat valt reuze mee. Thai doen bv al niet hun behoefte in open water zoals ze in Indonesie wel doen. Hierna bezoeken we weer een ander tempelcomplex Wat Arun genaamd hier staat een met Chinees porcelein belegde Hindoe Stupa.

Vervolgens worden we weer met de boot weggebracht nu naar Chinatown voor een wandeling .Als we halverwege zijn begint het te regenen, na enige tijd belt onze Thaise gids Art, de buschauffeur om ons op te halen want we zijn er ook wel klaar mee eigenlijk het was tenslotte een inspannende en hete dag..

Terug in het hotel ff douchen alvast met dit epistel beginnen en klaar maken voor het avondeten in de Balioke Sky Tower, een toren met een restaurant op ruim 300 meter hoogte met daarboven een draaiend uitzicht platform. Het eten in buffet vorm was prima, werkelijk alles hadden ze, zelfs rijst

maar ook friet en pizza.

Zo nu om 22:00uur terug op de kamer en nu nog ff dit verhaal afmaken. Morgen loopt om 6:45 uur de wekker af, want we gaan een fietstocht maken door Bangkok.

Tot later.

Rene

Wat zal die frikandel lekker smaken, als jullie weer op schiphol landen, na al die rijst.
Maar jullie genieten in ieder geval wel.

Paul

Hoi bruur,

Jij hebt toch zulke lenige enkels dat je op de enkels kunt lopen, toch? ??
Probleem opgelost vwb de voetschimmel?

Jolanda

Wat kan je het toch smeuïg vertellen allemaal. Klinkt geweldig. Ondertussen hier gezellig met een klereherrie gezeten van je brand alarm. Maar zoals wel vaker was het loos alarm. Maar dat zal Richard nog wel toelichten. ?

Richard

Hebben jullie de fietsen mee genomen?

Leuke vehalen weer, nog een goeie reis

Theo s-Hertogenbosch

Geweldig om jullie verhaal te lezen. ik krijg gewoon Heimwee..

Tineke en Rob

Heel erg herkenbaar voor ons,wij vonden het paleis ook schitterend,zijn benieuwd naar de volgende trip .groet van ons uit een regenachtig Nederland.