Gouden Lotus Thailand

Dag 1 Chiang Mai

Vandaag uitslapen tot 6:30 uur, want we vertrekken om 8:30 uur voor een fietstocht door de omgeving.

Daarvoor moeten we eerst een halfuurtje rijden in de achterbak van een pickuptruck. We ontmoeten  een net afgestudeerde Nederlandse die met ons meefietst die een backpacker reis maakt van 7 maanden door Azië. Stoer hoor.

We krijgen allemaal een fiets met  versnellingen en voor de liefhebbers is tegen meerprijs zelfs een elektrische fiets te huur. Uiteraard hebben wij die  niet nodig met onze jonge krachtige benen.

Het bedrijf is overigens van een Nederlander. Kan ook niet anders eigenlijk. Het is een mooie route  over het platteland tussen de akkers door, overigens is het meeste gewas wat we zien ....rijst. Ik had mij Thailand veel armoediger voorgesteld, je kunt goed zien dat de mensen het hier goed hebben.Onderweg bezoeken we een school waar we zelfs tijdens de les de klaslokalen in mogen, wel eerst de schoenen uit.

Natuurlijk mag een stop bij een rijst verwerkings bedrijfje en een houtsnijwerk atelier, waar we ook wat drinken, ook niet ontbreken.  We brengen zelfs een  twijfelachtig bezoek aan een doodskisten fabriekje. Bij het eindpunt staat weer een Thaise lunch klaar met .....rijst.

Na de terugrit weer naar het zwembad en het verslag en foto’s van gisteren uploaden want zoals gisteren al gezegd, op onze kamer is geen internet aanwezig. Vanavond gaan we een culturele avond beleven met authentiek Noord Taihs eten en dans en muziek.

Morgen meer

Theo s-Hertogenbosch

De hele reis met de bus !

Jolanda

Lekker hobbelen in een puck up!!?en dan naar een doodskistjes fabriek?????