Gouden Lotus Thailand

Dag 2 Phuket

Vandaag scheen de zon ipv de alweer verwachtte regen maar het waaide wel hard. We dachten direct aan een paar van onze reisgenoten die vandaag met een speedboot naar de Phi Phi eilanden gingen en er ook zouden snorkelen. Is toch zo’n 50 km met die boot over een waarschijnlijk onstuimige zee. Benieuwd hoe ze het hebben ervaren . Wij zijn in de ochtend met een taxi naar het oude centrum van Phuket geweest, was toch ruim een half uur rijden. En dat voor 600 Baht zo’n €16. Bij het uitstappen wilde de chauffeur nog geen geld maar wilde op ons wachten voor de terugreis. Dat leek ons geen goed idee aangezien we geen idee hadden wat er te doen is en hoe lang dat gaat duren. Dus na enig aandringen de beste man betaald en weggestuurd.
Na door de historische binnenstad met Portugese huizen te hebben gewandeld en gewinkeld en hier en daar wat te hebben gegeten en gedronken ons met een moderne auto TukTuk naar een shoppingmall laten brengen. Na ook hier weer wat te hebben rondgelopen en de dames nog wat aankopen hebben gedaan, weer met zo’n auto TukTuk naar het hotel terug laten brengen. Is veel leuker dan met een normale taxi en ook nog 100 Baht goedkoper.
Daarna de rest van de dag bij het zwembad doorgebracht met een biertje en op aandringen van Anneke ook nog een frietje.
‘sAvonds vlak bij het hotel op weg naar het restaurant kwamen we Rene en Diny tegen die naar de eilanden waren geweest, ze hebben dus totaal geen last gehad van die harde wind, zo zie je maar . Wij zijn weer heerlijk wezen eten, de menukaart bevatte hier weer alle gerechten Thai, Europees en Italiaans want dat hoort blijkbaar niet bij Europa.
Gisteravond overigens zoals gezegd in een visrestaurant wezen eten, het smaakte goed, maar wat een gemartel met zo’n vis cpl met kop op je bord, niets voor mij ik ben meer van de filet, volgens Alie ben ik maar een verwend kereltje.

Na het eten nog even langs de kraampjes gelopen en nog wat zaken gekocht want het laatste geld moet maar op want wisselen in Nederland kost alleen maar geld. Dus heeft o.a. Alie nog wat mmmmmooie parels, ffffffijne parels gekocht in de vorm van oorbellen en een halsketting. Volgens de dame zijn het echte cultive parels, waarom heb ik toch het idee dat het gewoon kunststof is. We zullen het nooit weten ben ik bang. Ach als je maar gelukkig bent tenslotte.
Terug op de kamer alvast de koffers herpakt want morgen moeten we om 12:00uur zijn uitgecheckt en we vliegen pas ‘s Avonds.

Gert

Bedankt voor de leuke verhalen! Goede reis. Tot snel.
?

Jan

Leuk om zo met jullie mee te reizen en niet te hoeven vliegen. Bedankt mien jong.

Paul Brouwer

Ik heb van jullie verhalen genoten. Een goede terugreis gewenst en een behouden thuiskomst.

Jolanda

Een goede terug reis, en fijn dat jullie weer terug komen. Ennne. Die z.g. Parels Kanne hier toch ook laten controleren bij de juwelier. ?? take care.

Kees

Mooie verhalen Hans, dat doe je heel goed, bedankt?. Bundelen, altijd leuk voor later als je met pensioen bent. Goed thuisreis.

Rene

Haast aan het einde van een mooie rondtrip.
Succes met de terugreis.