Gouden Lotus Thailand

Dagje kajakken en relaxen

Zoals gisteren al verteld, vandaag gaan we een prachtige kajak tocht maken door de mangrove bossen.
Dus worden we weer opgehaald met 2 busjes die het hele gezelschap op 3 na naar de kajak verhuurder brengt, dit is zo’n 20 minuten rijden.
Daar aangekomen krijgen we allemaal een (hopelijk) waterdichte zak om je camera en telefoon in op te bergen. Ik zelf heb alles in het hotel gelaten behalve mijn camera, mijn onderbroek en korte broek en een droog T-shirt voor na de tocht.
Heb over het meenemen van de camera nog wel getwijfeld want behalve dat het water in Thailand nat is , is het hier ook nog zout en dat is normaal gesproken funest voor een camera. Ik ben ook de enige van degene met een spiegelreflexcamera die hem heeft meegenomen Dus op hoop van zegen dan maar.


We krijgen eerst uitleg over hoe te kanoën, voor sommigen is dit noodzakelijk. Alhoewel het Engels van de instructeur dusdanig is dat het net zo goed een les had kunnen wezen in hoe je een koe leert spruitjes plukken.
Omdat Alie niet mee gaat krijg ik een kajak alleen, nadat de Thai mijn atletische lichaam visueel heeft opgenomen, geeft hij aan Michiel door dat ik beter alleen in een 2 persoonskajak kan plaatsnemen. Dus komt Michiel dit mij met enige terughoudendheid vertellen. Soepel als ik ben ben ik het er direct mee eens natuurlijk.


Het instappen is voor de groep ook nog wel een dingetje in die onstabiele dingen maar dit loopt goed af. Eerst moeten we de zee op en een baai oversteken, hier blijkt meteen al dat inderdaad een koe leren spruitjes plukken voor sommige eenvoudiger is dan kajakken. Michiel had ons al gewaarschuwd dat er tijdens deze tocht echtscheidingen ontstaan . Want sturen dat is een dingetje met 2 peddels en geen idee hebben hoe je stuurt. Na enige tijd belanden we toch compleet bij de ingang van het mangrovebos, nu wordt het pas echt ingewikkeld voor sommigen in de smalle doorgangen en tussen de wortels door. Enige samenwerking is hier van belang. Ik ben blij dat ik alleen ben dan stuur je moeiteloos overal doorheen.
De tocht is werkelijk prachtig tussen hoge rotsen en bossen door, later als we het bos uit zijn stappen we nog even uit op een strandje. Hier zit ook een aap die niet te vertrouwen is en waar iedereen afstand van houdt.
Na terugkomst heeft iedereen het kajakken min of meer onder de knie en lunchen we aansluitend deze bevat ook rijst. Maar ook weer soep met citroen gras, yugh
Overigens is het voorspelde slechte weer uitgebleven, ik vermoed dat de weermannen en vrouwen van Thailand hun opleiding in Nederland bij het KNMI hebben gehad

Alie is tijdens onze tocht een strandwandeling wezen maken in Krabi.
De middag hebben we doorgebracht in en bij het zwembad, heerlijk.

‘s Avonds zijn we met de hele groep wezen eten omdat het de laatste avond als complete groep is, morgen zijn we nl op Phuket voor de laatste 3 dagen en verlaten onze tourleiders ons ook gaan 4 mensen naar een ander luxer hotel. Uiteraard hebben we (ik) de heren een envelop met inhoud gegeven als dank voor de perfecte begeleiding.


Reacties

Reacties

Gert

Hans, mooi verhaal weer! Ik ben benieuwd naar de foto's.

Hans Elzedoorn

Het was weer geweldig om alle reisverslagen te te lezen. Vast een goeie terugreis namens mij.

Theo 's-Hertogenbosch

Mooi verhaal weer, ik heb heimwee

Jolanda

Mooi verslag, zo te horen was het een eleverende vakantie. Een veel moois gezien. Goede vlucht terug en mooie foto’s en filmpje kijken verheug ik me op.

Richard

Valt mij mee dat alles goed is gegaan en niemand dus om is geslageb. Die verhalen ken ik ook ?

jannie willem

we hebben alle fotos gezien heel mooi groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!