Gouden Lotus Thailand

Op naar toeristisch Krabi

Vandaag alleen een verbindingsdag, dus de hele dag tot een uurtje of 15:00 uur in de bus. We gaan naar Krabi aan de andere kant van de zuidelijke landtong van Thailand aan de Andamanse zee. Dit is meer moslim gebied.......... Onderweg bezoeken we een fruitmarkt waar we een paar exotische fruitsoorten proeven. Na de rijst lunch onderweg nemen we afscheid van onze buschauffeur en de bus, want overmorgen krijgen we een andere bus en chauffeur die ons naar Phuket zal brengen het einddoel van onze prachtige reis. Er wordt hem een envelopje met tipgeld overhandigd en wie moet dat doen....natuurlijk wijzen ze mij aan , want je kunt zo lekker slap ouwehoeren.
Dus hou ik een speach van 3 regels in het Engels want hij verstaat er toch geen fluit van en ik maak de gebruikelijke buiging met de handen zoals ik ze ook had toen ik mijn eerste heilige communie deed in de tijd voordat ik fijn heiden werd , want een hand geven is in Thailand niet de gewoonte.
Na een applaus van de groep waarvan ik niet weet of het voor mij of voor de chauffeur bedoeld was brengt hij ons voor de laatste keer naar het hotel.
Een mooi hotel alweer, als we net zijn aangekomen breekt het langverwachte onweer los met de bijbehorende regen. We lopen toch de stad in met paraplu’s die op de hotelkamers aanwezig zijn, dat wil wat zeggen denk ik.
Al snel gaan we op een overdekt terras zitten en nemen een biertje etc. Morgen gaan we kajakken in het Mangrove bos en op zee d.w.z. Alie gaat niet mee, veuls te eng. De verwachting is dat dit ook in de regen gaat plaatsvinden, we zijn benieuwd. Zo nu eerst maar weer de stad in om te eten, paralui maar weer mee. Ook nog even langs de oneindige souvenierswinkeltjes en restaurants gelopen omdat het inmiddels droog was geworden. En voor mijzelf een Omega horloge gescoord voor €22,50 dit omdat de leren band van mijn eigen TW Steel voor de vierde keer is gebroken en het is nogal vervelend iedere keer te moeten constateren dat het vel over bot is ipv de tijd . Oppassen dat ze hem op Schiphol niet in beslag nemen, zou jammer zijn van zo’n hoogwaardig stukje techniek.


Reacties

Reacties

Gert

??

Jolanda

Goed om te horen dat je bij de tijd blijft. ???

Hans Lentjes

Goed lezen Gert ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!