Gouden Lotus Thailand

Naar Chumpon

Alie is gelukkig niet zieker geworden, het gaat inmiddels weer goed met haar.
Dus vandaag gewoon weer in de bus voor een rit naar Chumpon.
we komen langs grote ananasplantages en rubber plantages waar we een korte stop maken om te zien hoe deze ananas groeit . Daarna rijden we verder voor een bezoek aan het mooie Sam Roi Yod National Park. We zouden per vissersbootje door de mangrove bossen naar een rustig strandje varen van waar we de trappen (rotsen) beklimmen naar de indrukwekkende Prayanakorn grot. Koning Rama V heeft in deze grot een prachtig paviljoen gebouwd.
Echter de bootjes varen niet vanwege de harde wind, dit betekent dat we nog een steile berg over moeten klauteren om op het strandje te komen. En dat is een zware tocht kan ik jullie vertellen. Als we dan eindelijk op het strandje zijn volgt nog de nog zwaardere klautertocht naar de grot. Alie en Anneke besluiten niet mee naar boven te gaan en ik heb daar volledig begrip voor, een tweetal mannen uit de groep besluiten ook onderweg om te keren. Op weg naar de beklimming komen we nog een zeldzame apensoort tegen, die alleen nog hier voorkomt volgens onze gids, het zijn leuke beesten om te zien, ze hebben witte ringen rond de ogen. Ik ben druk bezig de beesten te fotograferen en heb Berrie als volleerd safari expert al horen waarschuwen om niet onder de apen te gaan staan.
Dus uiteraard kijk ik daar wel voor uit, plots voel ik wat op mijn rug en pet vallen, blijkt er toch een zo’n zeldzaam pokkeding mij als urinoir te hebben uitgekozen.
Hierna de beklimming aangevangen, dat viel echt niet mee, het was de moeite echter wel waard, na terugkomst waarbij de afdaling minstens zo inspannend was, was mijn kleding incl pet en camerariem zo nat alsof ik in het zwembad was gevallen. Zo zweten met deze warmte, de hele groep was overigens drijfnat van het zweet, dus het lag echt niet aan mijn iets te hoge gewicht. Hierna op het strandje de lunch met rijst (Rene) genuttigd.
Daarna echter weer die eerste kl..tte bult over. Bij de bus aangekomen toch maar even droge kleren uit de koffer gehaald.
We overnachten in Chumpon, in een mooi hotel met een bed van minstens 3 meter breed, en een 3 persoons ligbad, waar zou dat toch voor nodig zijn ? het is een rustig vissersplaatsje waar ons hotel ligt.
We eten in het hotel, en yes ze hebben hier Pizza. Dus kan ik de menukaart ongelezen terugsturen de rest neemt vis. Als we bier bestellen vragen ze of we er ijs in willen. Rare jongens die Thai.
Ohja en het weer viel vandaag dus mee, geen regen gezien, maar volgens Michiel gaat dit zeker veranderen.



Reacties

Reacties

Kees en Wilma

Gelukkig dat Alie weer beter is.
Ze hebben toch ook rijst ?? Dat kun je daar dan beter eten. We genieten dagelijks van je prachtige verhalen. Nog een hele fijn vervolg. We kijken uit naar de volgende verslaggeving.

Jolanda

Wat een mooi verhaal en dan die regenbui van dat ene aapje. ???

Rene

YES, RIJST.

Gelukkig gaat het met Alie weer wat beter.
Succes met alle beklimmingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!