Gouden Lotus Thailand

Laatste droge dag waarschijnlijk.

Vandaag In de ochtend gaan we op bezoek bij de grootste drijvende markt van Thailand, hier zouden honderden bootjes samen moeten komen met allerlei verschillende handelswaar en exotisch fruit. Hiervoor worden we door de bus ergens afgezet ergens afgezet waarvandaan we eerst met 3 longtailboten zo’n 20 minuten moeten varen. ik verwacht met een slakkengangetje door de kanalen te worden gevaren. Niets is echter minder waar want we gaan vaak volgas en zo’n ding gaat als de brandweer kan ik jullie vertellen. Het is dus spektakel.
Als we bij de drijvende markt zijn blijken de honderden bootjes er slechts enkele te zijn en al de anderen zijn de bootjes met toeristen.
Zoiets als Giethoorn in het hoogseizoen maar dan zonder fluisterbootjes.
Eenmaal op de vaste wal is er een Thaise verkoopster die haar waren, tijgerbalsem, postzegels en kleine Boeddhabeeldjes aanprijst met een bord, goedkoper dan bij de Hema. Ook krijgen Anneke en Alie een gratis rug massage in het openbaar.

Onderweg naar de lunch maken we een stop bij de beroemde ‘trein-markt’. Dit is een markt op de treinrails Zodra de trein, 4x per dag, langskomt, rapen de marktkooplui op hun gemak hun koopwaar van de rails, om hun handeltje na het passeren van de trein weer voort te zetten. Erg leuk om te zien! Overigens jammer of eigenlijk gelukkig dat de video camera geen geuren op neemt, ongelooflijk wat een lucht op die markt.
Na de lunch rijden we verder via de kust en maken een stop bij de KhaoLuang grot, waar we een grote liggende boeddha kunnen bewonderen. Hier lopen hordes met apen waarvoor we gewaarschuwd worden omdat ze nogal agressief kunnen zijn. Maar dit loopt goed af. Na alweer dit beeld te hebben gefotografeerd denk ik erover foto’s van boeddha’s te gaan verzamelen, ik denk dat ik er toch al zo’n 1500 heb inmiddels. We verblijven in Hua Hin, de koninklijke badplaats van Thailand. Vanavond krijgen we een barbecue op het strand.
Dit wordt georganiseerd door een Nederlander met een Kitesurfschool.

De barbeque was erg gezellig en erg Nederlands cpl met schaslick spiesjes

Vanaf morgen zijn de weersvoorspellingen niet best, er wordt heftige regen voorspeld de komende dagen.
Ik ga eens keer naar een tropisch bounty eiland, gaat het regenen. Nou ja misschien valt het mee, eerst maar eens kijken of Alie morgen niet ziek is want vanavond kwam de complete barbecue er weer uit.

Rene

Alie beterschap.
Misschien beter rijst kunnen eten?

Maja

Je eerste Boeddha heb je al in je verzameling?
Beterschap aan Alie