Gouden Lotus Thailand

Bridge over the River Kwai

Vandaag de langste rit van onze reis, 450 km naar Kamchanaburi . Onderweg bezoeken we een bananenmarkt langs de weg. Ongelooflijk toch, alle kramen verkopen dezelfde artikelen.

We lunchen onderweg op een prachtig plekje langs een rivier vlak bij het woonadres van onze reisleider Michiel, zijn Thaise vrouw komt nog even langs met een zojuist aangeschafte jonge hond een soort Golden retriever, leuk beest.

Hierna vertrek naar ons einddoel van vandaag, Kamchanaburi. We bezoeken hier het museum over de Birma spoorweg en het oorlogskerkhof waar ook veel Nederlanders begraven liggen die zijn omgekomen bij de aanleg van de zgn Birmaspoorlijn door de Japanners. Een indrukwekkende plaats.    Hierna zouden we de beroemde Brug over de River Kwai bezoeken, maar er is gek genoeg op deze plaats een of ander herdenkingsfeest aan de gang compleet met een soort braderie. Te gek voor woorden op voor sommgen zo’n beladen plek. We besluiten de brug daarom overmorgen voor ons vertrek te gaan bezoeken in de ochtend.

We zitten nu in een hotel midden in de jungle met een prachtig zwembad. Wel oppassen hier  want in dit bos leven  behalve wilde olifanten ook nog tijgers. Maar tot nu toe is het enige wild wat we gezien hebben beperkt gebleven tot Gekko’s en muggen, dus vandaar dat ik de lange broek aanheb tijdens het eten en  ben bedekt met een laag Deet.
Overigens bestond een deel van het buffet vanavond uit Hamburgers en Friet, met als toetje gebakken banaan met poedersuiker en een of ander zoet sausje. Dus hoef je niet te vragen wat ik heb laten liggen dit keer, precies de ........rijst.