Gouden Lotus Thailand

Naar Chiang Rai

Vandaag verplaatsen naar Chiang Rai, een plaats nog zo’n 250 km noordelijker.

Onderweg maken we meerdere stops. Als eerste bezoeken we met 3 busjes boven in de bergen bij Chiang Mai weer een tempel, de rit ernaar toe is zo bochtig dat onze bus zich hier niet aan waagt. Om de tempel te bereiken moeten we ook nog een trap op van 300 treden en dat noemen ze vakantie.

Hierna worden we de berg weer af gereden en gaan we naar een zijde fabriek. Hier zien we hoe het proces van zijderups tot uiteindelijk zijde producten tot stand komt. Het eerste deel, dat van de rups en de zijdeoogst was interessant, het winkel gedeelte heb ik overgeslagen en samen met Berrie doorgebracht in de koffiecorner.

Vanaf hier weer in onze eigen bus naar een parasol en waaier fabriek. Ongelooflijk veel handwerk die dingen maken. Ook kun je hier binnen 5 minuten een schildering op een van je eigendommen laten zetten voor zo’n 100 Baht (€2,60). Alie laat er een van olifanten op haar telefoonhoesje zetten. Zeer kunstig.

Hierna gaan we alweer lunchen op een mooi plekje, ik probeer hier voor het eerst Thaise Noedelsoep. Rare jongens die Thai, dit is nou die soep die je met een vork eet. Het is nl de bedoeling dat je de soep zelf niet opeet maar alleen de vaste ingrediënten. Na het eten was ik natuurlijk weer toe aan een schoon T-shirt want die meuk die spettert me een partij met al die slierten. En nee ik was niet de enige dit keer. Natuurlijk ontbrak de gebruikelijke..... rijst ook niet.

Na de lunch moeten we nog zo’n 3,5 uur rijden, we maken nog een sanitaire stop bij zgn hotsprings. Vanwege de zwavellucht krijg ik spontaan een DejaVu met Yellowstone NP.

Dan bezoeken we alweer een tempelcomplex, dit keer een geheel witte tempel ingelegd met spiegeltjes, heel apart. Dit is het levenswerk van een kunstenaar, het project moet naar verwachting in 2070 gereed zijn. En nee dit is geen typefout .

Inmiddels is het 18:00 uur en zijn we bij onze verblijfplaats, dit keer krijgen we een huisje, we eten ook in het hotel, weer een buffet. We eten extra snel want om 20:00 uur begrint de kwalificatie van de F1.

Dus net op tijd de IPad op de stream...........shit dus, niet voorruit te branden dat internet. Gaan we morgenavond de laatste race ook missen waarschijnlijk.

Tot morgen