Gouden Lotus Thailand

Naar Chiang Mai

Na een goede nachtrust vandaag weer om 6:00 uur op. Want 7:30 vertrek voor een rit van 250 km naar Chiang Mai. De populairste stad van Thailand onder toeristen wordt ons verteld. Hier verblijven we weer 3 nachten.

Onderweg doen we eerst een olifantenhospitaal aan. Hier worden olifanten door de eigenaren naar toegebracht die iets mankeren zoals huidziektes, ontstekingen etc.. Ook staan er een drietal die op een mijn zijn gestapt. Eigenlijk te triest voor woorden, deze dieren staan, met een prothese aan, aan een ketting de hele dag separaat onder een afdak zich te vervelen.   Ik ben van mening dat dit de verkeerde manier van dieren liefde geven  is.

Met een dubbel gevoel vervolgen we onze reis, het landschap wordt steeds mooier dat wil zeggen bergachtiger. Vervolgens bezoeken we een zgn.  bosmarkt, hier wordt van alles en nog wat  verkocht, van ratten via kikkers en slangen tot insecten. Deze markt ziet er overigens zeer georganiseerd en dus netjes uit. Daarentegen is er helemaal niets te koop wat ik zou willen kopen. Art onze Thaise gids koopt wat lekkere snacks om uit te delen. Meelwormen, sprinkhanen en gore torren, ik bedank voor de eer als hij de bus trakteert, en hij is niet eens jarig.   Toch proberen een aantal thrilseekers de snacks. Ik wacht wel tot het eten want lunchen doen we ook  nog onderweg.

We krijgen een smakelijke lunch met, ja hoor alweer rijst.   Overigens is de spuitpoep bekend van Indonesië nog steeds uitgebleven. Het eten is hier dan ook prima.

Rond 13:30 uur aangekomen in Chiang Mai in het Plaza hotel worden we weer welkom geheten met een drankje. Als ik het proef bedank ik, het staat stijf van het citroengras  gadverdamme. Dat spul heeft een walgelijke smaak en reuk vind ik.

Aangezien wij in de middag niets gepland hebben besluiten we te gaan zwemmen en luieren. En ook dat verloopt zonder problemen.

‘s Avonds gaan we de stad in d.w.z. er is een avondmarkt  dichtbij ons hotel, hier worden allerhande nepartikel  verkocht. Maar eerst weer eens eten, we besluiten dat  te doen bij een Engels restaurant waar ze Deutsche  Schnitzels mit Pommes verkaufen so groß wie einen toilettendeckel und dies Mahl ohne Reis.   Prima, morgen maar weer aan de Thaise hap.

Na het eten nog wat nepartikelen aangeschaft zoals daar zijn T-Shirts en een echt nephorloge met keramische band. En daarna nog een softijsje bij de Mac. En dan terug naar ons hotel. Overigens blijkt dat wij de kamer hebben die een prijs heeft gewonnen. Namelijk die van, de beste  kamer zonder  WiFi, dit vanwege de ligging.

Morgen gaan we weer een fietstocht maken nu over het platteland.

Rene

Yes, een keer geen rijst :-D

Jolanda

Het valt me van je tegen dat je niet een van die overheerlijke snacks heb geproefd. En wat die olifanten betreft, wat een dierenbeulen zeg, om dat nog als belichting te plannen. ??

Jolanda

Bezichtiging

Hans Lentjes

Ze doen ook goeie dingen Jolanda, maar zoals al opgemerkt, het is doorgeslagen dierenliefde, waardoor het te triest wordt