Gouden Lotus Thailand

Eindelijk onroute

We hebben al zoveel gedaan en gezien dat ik het gevoel heb al een week onderweg te zijn. Maar pas vandaag gaan we de stad waar we zijn aangekomen  verlaten. Bangkok laat zeker een positieve indruk achter.

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg richting noorden naar Tak, spreek uit Taak, dit ligt in het midden van Thailand.

Maar eerst gaan we in Ayutthaya alweer een Koninklijk paleis en een tweetal ruïnes van Boeddhistische tempels bekijken uit de 17e eeuw. Wat Mahathat genaamd, ik had jullie graag meer over de geschiedenis verteld maar helaas is mijn accu hiervoor niet voldoende geladen

Het is vooral een opeenstapeling van ontelbare stenen, Boeddha beelden met en zonder hoofd en Stupas.. De tweede ruïne gaan we weer met een longtailboot naar toe, zo’n half uurtje varen over de rivier. De mensen die dat niet willen, gaan met de bus en bezoeken nog een markt omdat ze sneller zijn over de weg.

Na aankomst met de boot gaan we eerst lunchen in een leuk restaurant, het Thaise eten smaakt goed tot nu toe, en zo gek er zat alweer rijst bij. Ik vermoed dat dit een populair gerecht is

Na al het culturele gewandel  en gewauwel   nog zo’n 350 km te rijden met de bus. Verwachting is dat we vanavond om 19:00 uur pas in het hotel zijn. Voordeel is dat ik dit verslag in de bus kan typen, alhoewel dat ook niet  meevalt met het gekwek van de andere gasten in de bus.

Zo we zijn goed aangekomen, onderweg nog een sanitaire stop gemaakt en meteen een paar zakjes chips gekocht, want het eten ging nog ff duren.

De route ging vandaag voornamelijk over de snelweg het uitzicht was niet erg bijzonder. Als we dan eindelijk aankomen is het al een tijdje donker, we worden welkom geheten met een glas koude drank en we krijgen (bijna   ) allemaal een bloemenkrans  om de nek gehangen.

Na de kamer bekeken en de koffers geïnstalleerd te hebben,  direct naar het zwembad want daar staat om 20:00 uur een setmenu voor ons klaar. Dit betekent dat we een bord witte rijst (alweer)  krijgen met een viertal bijgerechten.

En dit smaakt voortreffelijk moet ik concluderen, een ijsje en koffie toe maakt het helemaal af.  Verder weinig spectaculairs te melden vandaag.

Morgen naar Chang Mai

Rob en Tineke

het blijft leuk om te lezen ,jullie genieten wel .We verheugen ons op het volgende verslag. tot morgen

Theo s'- Hertogenbosch

Ayutthaya is Super, hoe reizen jullie naar Chiang mai ?

Anneke Van den Born-Halverhout

Wij reizen alles met de bus Theo.