Gouden Lotus Thailand

Dagje 2 in Bangkok

Dag 3 is alweer aangebroken, vandaag net als gisteren hetzelfde ochtendritueel. Om 8:00 uur worden we in de hotellobby verwacht, we worden dan met 2 busjes naar de start van onze stadstoer gebracht, dit keer op de fiets.

We krijgen allemaal  een dames fiets met mandje voorop. Nadat de zadels zijn afgesteld kunnen we vertrekken voor een 5 uur durende  tocht.

We beginnen in China Town en fietsen in lichte regen door Bangkok door de meest kleine steegjes en straatjes van de stad we  zien straatjes met stapels motoronderdelen, dit zijn 2e, 3e en 4e hands onderdelen waar ze o.a.  complete motoren van bouwen voor de Longtailboten en de Tuk tuks.   Maar ook straatjes met allerhande levensmiddelen gaan we door, soms zo smal dat we moeten lopen. We zien nog meer tempels,  intussen is het droog geworden, ook  houden we pauze bij  een klein terras waar we wat te drinken krijgen en vers fruit.  Na zoā€™n twee uur steken we met een boot de rivier over  naar het deel waar de meeste mensen wonen. Prachtig om de achterzijde van deze stad te zien.

Op een gegeven moment gaan we naar het deel met de ananas en bananen plantages, we worden van te voren goed gewaarschuwd dat het fietspad af en toe akelig smal zal zijn, max 1,5 meter met vele haakse bochten met naast het pad veel water. Als we hier een uurtje onderweg zijn hoor ik ineens een klap achter mij gevolgd door een gil van Anneke... Berrieeee.....     het hele gezelschap stopt, kijken achterom en nu blijkt dat Berrie net na zoā€™n bocht van het fietspad is afgereden en in het water ligt.   De schrik is groot net nu hij vorige week zijn been gezond verklaard heeft gekregen na 27 maanden revalideren. Gelukkig komt hij er behalve een deuk in zijn ego zonder kleerscheuren en verwondingen vanaf. Maar een nat pak is in ieder geval zijn beloning. Zelfs al zijn (zwarte?  ) geld is nat geworden. Ik ben het deze keer eens niet die voor opschudding zorgt.

Na deze schrik en toch ook wel hilariteit gaan we verder,  we lunchen bij een terras aan het water, klinkt mooier dan het is hoor  . Maar het smaakte best goed.

Vervolgens gaan we met een Longtailboot door de kanalen en over de rivier, af en toe trekt die dat ding helemaal open, wat een power heeft zoā€™n ding zeg, geweldig.

Als we terug zijn bij de fietsverhuur worden we terug gebracht naar het hotel. We besluiten te gaan zwemmen in het hotel zwembad.

Henny Hermeling ik heb je gemist vandaag. Er waren nl ook  een aantal kerels uit vermoedelijk India in het bad, die een bluetooth speaker hadden met k.t muziek die veel te hard stond. Een van de heren was een Sikh en die zwom met zijn tulband op  , en dan vindt men het gek als ik mijn bril ophou tijdens het zwemmen  . Ook kwamen de dames van de heren zwemmen, die sprongen met de zweetkleren en al zo in het bad   . Vetkleppen, een wonder dat ze de schoenen nog wel uittrokken.

Uiteindelijk de heren  omdat Henny Hermeling er niet bij is toch maar zelf verzocht    het volume lager te zetten, en dat deden ze gelukkig.

ā€˜s Avonds wezen eten tegenover het hotel omdat het stortregende  bij restaurant ā€œ33 cafeā€ we vroegen ons af of de eigenaar misschien Max Verstappen is.

Morgen verder.

Paul Brouwer

Mooie reis, dat is weer genieten.

Paul

Fijn dat Berrie niks heeft maarre fiets ook nog heel? Zo niet onderdelen genoeg!
Mooie foto's en wat een belevenis. Oh ja Hans de reis is nog maar net begonnen dus .....

Corriene

Berrie, doe toch eens rustig aan man!

Jolanda

Fijn dat het toch nog goedafgelopen is met berrie. En klinkt echt hygiĆ«neā€™s met al die zweet kleurende vrouwen ucheuche ?yekki maar fotoā€™s zijn prachtig. En heerlijk zwemmen en genieten. ??

Jolanda

Oh ja, je kan het ook vragen over die max verstappen eigenaar. ????

Gert

Mooi verhaal weer!

peter

leuk verhaal, goed geschreven wat jij alschreef het was geen lentjes deze keer???????

Theo s-Hertogenbosch

Goed op berrie letten in Thailand !!

Rene

Leuk zo'n fietstocht, maar een afkoeling zou ik ergens anders doen, Berrie.
Tsja, Hans en Berrie lossen elkaar mooi af. Is het de een niet, is het de ander.
Ondanks alles lijkt het me een mooie reis.

Samantha

Sorry Berrie, maar heb heel hard moeten lachen om je plons in het water! Wel fijn dat het goed is afgelopen met je been!!!