Gouden Lotus Thailand

De reis is begonnen.

Nou mensen we zijn gestart hoor. Vanmorgen rond 10:30 uur of was het gisterenmorgen? Met zijn vieren in onze Renault Captur naar een Parking ergens bij Aalsmeer gereden. Dat ging prima, verrekte ruime B segment auto hoor die Captur. Nu maar hopen dat het parkeren daar geen schade etc oplevert, want als je de recensies leest zou je spontaan met de fiets naar schiphol zijn gegaan. Anneke deed met plezier van te voren nog wat aanmaakblokjes op het overbekende vuurtje natuurlijk. Toen met een shuttle busje naar schiphol gebracht. Ik nam natuurlijk plaats naast de chauffeur op een voorstoel. Maar daar bleken 3 plaatsen te zijn, dus stapt er een collega bij in die vraagt of ik iets kan opschuiven. Soepel als ik ben schuif ik door, en de collega gaat naast mij zitten. Aangezien deze mijnheer van allochtone komaf was en blijkbaar net aan een Turkse of Marrokaanse kookwedstrijd had meegedaan waarbij de opdracht moet zijn geweest. Maak een gerecht met zo veel mogelijk stinkende ingrediënten die de autochtone mensen op afstand houdt.

Op Schiphol verliep alles bijzonder vlot en mooi op tijd vertrokken we met zo’n gigantische dubbeldeks A380 van Emirates met ruim 800 passagiers aan boord. Hierin wordt vliegen weer leuk, ruime stoelen, prachtig grootbeeld multimedia systeem waarbij je zelfs met 2 stoelen naast elkaar simultaan naar dezelfde film kunt kijken. Zelfs hangener camera’s aan het vliegtuig zodat je de srartbaan etc kunt zien tijdens het opstijgen en landen. En ook het eten was prima, daar kunnen onze (inmiddels voormalige ) vrienden van United Airlines nog een voorbeeld aan nemen.

Eerst dus naar Dubai voor een overstap, wat een gigantisch vliegveld is dat, vorig jaar ook geweest op weg naar Zuid Afrika, toen al gemerkt dat de koffie daar net zo duur is als de olie die ze uit de grond halen. Berrie vraagt wat een kopje koffie kost in Euro’s want VAD hebben we niet. De man zegt dat een small koffie €7,00 kost. We besluiten daarop het bij een slok water te houden.

De 2e vlucht is ook goed verlopen maar vanwege een ander type vliegtuig heel veel minder zitruimte.

Maar goed we zijn goed aangekomen en blijvennu 4 nachten in ons hotel in Bangkok. Behoorlijk slaperig want we zijn inmiddels zon 28 uurtjes in touw. Maar wakker blijven is het devies want om 19:00 uur hebben we een Thais welkomst diner, benieuwd of ik morgen nog inzetbaar ben.

Tot later

Jacqueline

Fijn dat de reis goed is verlopen ,en nu maar even bijkomen jullie zijn ook geen 20meer .Prettige reis .
Groeten Hans /Jac .

Paul

Fijn dat het goed gegaan is en nu niet meer aan de Captur denken en genieten.
Je kunt altijd nog met de trein terug??

Kees

Buiten de reclame voor een Franse ?auto (gesponsord?) weer een heerlijk verhaal Hans. Ik verheug me op het vervolg. Een heel fijne vakantie!

Corriene van Oss

Wat een verslag, lachen zeg! Behalve die te dure koffie en die te kleine zitplaatsen in dat andere vliegtuig dan. Prettige vakantie!

Rene

De reis is goed begonnen.
Jullie hadden eigenlijk Dubai zelf ook eens moeten bekijken. Tip voor de volgende keer.

Theo 's-Hertogenbosch

Geweldig om jullie verhaal te lezen. Geniet ervan